VPRAŠANJE: Izdajamo svoj šolski časopis. Učenci bi radi, da imamo zanj FB profil. Ne vidim pravega smisla. In če bi ga imeli, vsekakor ne morem biti mentorica tudi še naprej, ker sem premalo vešča v vsem tem. Kaj mi svetujete, v katero smer naj se pogovarjam z učenci? Ali mislite, da jim lahko prepustim, da Facebookov profil našega šolskega časopisa urejajo povsem sami?
ODGOVOR: Tudi sam moram priznati, da imam ob uporabi določenih novih tehnologij in rešitev občasno pomisleke. Če ne drugega, se zavedam, da imam opravka s še eno storitvijo ali sodobno »igračo«, ki bo zasedala prostor v že tako prenatrpanem urniku. In ko govorimo o prisotnosti na družbenem omrežju, ne moremo pobegniti dejstvu, da nam bo upravljanje družbenih profilov ne glede na okoliščine vzelo kar nekaj časa. Sicer je res, da boste nekatere aktivnosti lahko prepustili tudi svojim učencem, če jim seveda dovolj zaupate, gotovo pa bo kar nekaj dela počakalo na vas. Prepričan sem, da sama raba tehnologije učencem ne bo povzročala prevelikih preglavic. Vsekakor pa bo potrebno veliko pozornosti posvetiti vsebinskemu mentorstvu – to je aktivnost, ki se ji po moji oceni skoraj gotovo ne morete in predvsem ne smete ogniti. Učenci (in na žalost tudi nekateri odrasli) se morda v nekaterih situacijah še ne znamo ustrezno odzvati.
Po moji oceni si pri sprejemanju vaše odločitve najprej odgovorite na vprašanje, ali boste učencem lahko zagotovili ustrezno vsebinsko mentorstvo, saj tehnologija praviloma ne bo problem. Vsekakor pa glede na naše izkušnje šolam resno odsvetujem, da učencem, ne glede na to, kako jim zaupajo, prepustijo v upravljanje uradne šolske profile na družbenih omrežjih. Ali še huje – šolske spletne strani.
Domen Božeglav, Šolski razgledi, številka 17/2013 8.11.2013.