Otroci, najstniki, mladi in tudi starši, če se znajdete v stiski, zagati povezani z uporabo interneta ali mobilnih naprav, pokličite na
brezplačno telefonsko številko
116 111. Anonimnost in zaupnost pogovora in klicateljev sta zagotovljeni. Telefonska številka deluje vsak dan, tudi ob nedeljah in praznikih, od 12.00 do 20.00. Sicer pa lahko vprašanje postavite tudi preko
kontaktnega obrazca na spletni strani Tom telefona:
https://www.e-tom.si/stopi-v-stik/. Večkrat na teden pa vam je na voljo tudi
spletna klepetalnica.
KDO SMO?
TOM telefon deluje, pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije, že od leta 1990, ko je bil ustanovljen na pobudo Komisije za otrokove pravice. Leta 1995 se je vzpostavila Nacionalna mreža TOM, v katero so se povezale vse svetovalne skupine in začele svetovati z enotne brezplačne telefonske številke.
POSLANSTVO IN VLOGA
Telefon za otroke in mladostnike, krajše imenovan TOM telefon, je namenjen vsem mladim, ki imajo kakršnekoli težave in se želijo o njih pogovoriti, saj je odraščanje že samo po sebi burno obdobje, ki prinaša toliko sprememb, da vsak otrok in mladostnik potrebuje priložnost, da se o njih sproščeno pogovori. V okviru omenjene kampanje »Nova številka, stari prijatelji«, je potekala tudi prenovitev že
obstoječe spletne strani www.e-tom.si, preko katere imajo otroci in mladostniki v času nedelovanja telefona (in tudi sicer) od leta 2008 možnost postavljanja vprašanj preko spletnega obrazca. Na spletni strani lahko otroci in mladostniki berejo o različnih temah, kot so šola, droge, družina, ljubezen, mladostništvo, nasilje, psihološke težave, spolnost. Ob prenovi spletne strani smo omenjenim temam dodali tudi
teme varne rabe interneta in mobilnih naprav, saj smo se v letu 2012 priključili Centru za varnejši internet. Od 5. februarja 2013 naprej nam otroci in mladostniki lahko vprašanja postavljajo tudi v
spletni klepetalnici.
CILJI
Cilji programa svetovanja so: mladim vsakodnevno zagotoviti možnost zaupnega in anonimnega pogovora o težavah, stiskah, vprašanjih tudi v povezavi z uporabo interneta in mobilnih naprav; mladim omogočiti svetovanje z upoštevanjem načela enake dostopnosti za vse uporabnike; zagotovitev brezplačne storitve; skrb za enotno in kvalitetno delo svetovalcev (izobraževanja); spodbujanje prostovoljnega dela med mladimi; prepoznavnost programa med mladimi; aktivno vključevanje mladih v delovanje programa.